De 2 luni in Asia

In triciclu cu partenerii de calatorie

7 ianuarie…o zi speciala pentru noi, si nu pentru ca este considerata “Cifra lui Dumnezeu”, ci deoarece:

1. Astazi se implinesc 2 luni de cand am plecat in lume;
  2. Tot astazi facem o saptamana de cand suntem vegetarieni (sau cel putin incercam); :))
  3. Chiar azi au trecut fix 7 zile din noul an (sa profitam de fiecare in parte!);
  4. Si tot azi, si cu siguranta nu in ultimul rand, este ziua mea de nume, dar stiati asta. :))

Astazi se implinesc 2 luni de cand am plecat in lume

Nici noua nu ne vine sa credem!

Chiar au trecut 2 luni de cand am plecat de acasa. 61 de zile de cand ne-am impachetat visele intr-un rucsac si de cand suntem noi 2 si un glob.

Ce am facut in acest timp?

Pai, va vom spune pe scurt:

• am avut 10 zboruri;
  • 18 cazari diferite;
  • am ajuns in 14 orase din 7 state;
  • am carat fiecare cate 15 kg in spate;
  • am facut vreo 20.000 de poze
  • si am adunat amintiri cat sa ne ajunga o viata.

Prima oprire a fost in Emiratele Arabe Unite. 3 zile le-am petrecut in Dubai, dintre care una de ziua mea, pe care cu siguranta nu o voi uita si una in Abu Dhabi, capitala cu acea Moschee fabuloasa, ce pe noi ne-a lasat fara cuvinte.

Cadoul de ziua mea
Moscheea noastra preferata

Deja ne obisnuisem cu luxul si caldura, dar ce credeti? A urmat Manila, capitala Filipinelor, unde era doar cald. :))

Ea a vrut sa ne previna ca am plecat in Asia de Sud Est, si ne-am invatat lectia.

#EpidemiedecalatorieinManila

Jeepney sau RATB-ul din Manila

Pe langa capitala, in Filipine am mai ajuns in 7 orase sau mai degraba localitati, din 3 insule:

Cebu – Cebu, Oslob si Moalboal;

Boracay;

Palawan – Port Barton, El Nido si Puerto Princesa.

Counting days till Christmas
7 commandos beach
7 commandos beach – El Nido
Cum esti intampinat in Puerto Princesa

Dupa o luna in Filipine, ni se facu dor de orase mari si civilizate, de zgarie nori si de alte arome.

Rugile ne-au fost ascultate si am ajuns in Hong Kong. Da, este orasul nostru preferat din aceasta calatorie, pana acum. Este super super wow si nu degeaba l-am strabatut la pas, 50 km in 3 zile.

Victoria Harbour noaptea
Nan Liang Garden #EpidemiedecalatorieinHongKong

Din Hong Kong am plecat pe apa pana in Macau. Am stat doar o zi. Am vrut sa bifam un punct de pe bucket list: “Sa jucam la cel mai mare cazino din lume – The Venetian.” Am si castigat, experienta si 350 de dolari HK.

Pacanele din The Venetian
Lisboa - unul din cazinourile traditionale din Macau
Lisboa – unul din cazinourile traditionale din Macau

Ne-am luat cu greu ramas bun de la Hong Kong si Macau. Pentru ca ne obisnuisem cu civilizatia, am vrut sa pastram trendul. Asa am ajuns in cel mai verde, cel mai curat si cel mai organizat stat al Asiei, Singapore.

Marina Bay Sands si Trees of life

Deoarece Malaezia este la doar o aruncatura de bat, am luat autobuzul spre capitala ei. In drum am poposit la jumatatea distantei, in Malacca, un orasel viu colorat si destul de turistic.

Pe strazile plutitoare din Malacca

Dupa un popas de 3 zile, am ajuns si in capitala Malaeziei, Kuala Lumpur. Am strabatut orasul la pas si am vazut chiar si imprejurimile.

Menara

Batu Caves

Siii in sfarsit, mult asteptata destinatie: Bali. Despre Insula Zeilor am citit cel mai mult inainte sa plecam. Initial am hotarat sa stam doar 2 saptamani. Ne-am dat seama apoi ca nu sunt suficiente si am prelungit sejurul la o luna si jumatate.

De aici va scriem, din casuta noastra din jungla, si va vom tot scrie. Speram sa va trimitem un strop de energie pozitiva si o mireasma de betisoare parfumate.

Casuta noastra pentru o luna
From Bali with love

2. Tot astazi facem o saptamana de cand suntem vegetarieni (sau cel putin incercam) :))

Da, e pe bune. Ne-am hotarat sa nu mai mancam carne. Este chiar un punct de pe lista mea de obiective 2018 si suna cam asa: “Sa fiu vegetariana cat de mult timp pot (minim o luna)”. Cand s-a produs declicul? Nici noi nu stim! Poate de multele dati in care am vazut puii jupuiti atarnand la soare, poate dupa toata mancarea cu sunca si sorici de porc din Filipine sau poate la gandul ca vom ajunge in Vietnam si nu vrem sa degustam catei.

In plus, fructele de pe insula asta sunt mai mult decat gustoase si aratoase si accesibile la pret. Unde mai pui la socoteala ca aici sunt si o multime de localuri vegetariene sau vegane unde mancarea arata wow, iar gustul e pe masura.

Cam asa arata mesele noastre vegetariene:

Fructele de dimineata
Fructe si cafea cu lapte de cocos
Salata cu ciuperci, pastai, ou, maioneza si usturoi
Guacamole
Orez cu legume

De revelionul trecut ne-am pus dorinta de a sarbatori urmatoarea trecere dintre ani, undeva pe o plaja, la caldura, sa fim noi 2, valurile, briza, artificiile si 2 pahare.

Ni s-a indeplinit si asa am incheiat noi anul. Am inceput unul nou, mai linistiti, mai impacati, mai fericiti. Speram sa ne tina si asta va uram si voua!

La multi ani fericiti!

Daaa, pentru mine, oriunde as fi, azi e ziua mea. La multi ani mie si La multi ani tuturor purtatorilor numelui Sf. Ion.

Cum am sarbatorit? Am avut sofer personal, ce m-a dus pe doua roti printre lanuri. Printre lanurile de orez de la Tegalalang. Am incheiat cu o cina la restaurantul The Elephant, care evident ca este vegetarian. :))

Tegalalang – Terasele de orez si un muncitor balinez
Cina din aceasta seara
Concluzii:

Cum ne simtim dupa 2 luni? In primul rand…liberi, simteam nevoia de asta, apoi destresati, relaxati, tonifiati, mai slabi corporal, dar mai grei la minte, mai puternici si mai bronzati.

Din exterior poate pare foarte fain si usor ceea ce facem noi. Este intr-adevar super frumos, dar nu e usor si pot afirma ca nu oricine poate face asta.

Nu e usor sa faci, sa desfaci si sa cari bagajul de doar 15 kg, nu e usor sa mergi pe jos 10-20 km pe zi, nu e usor sa fii departe de familie de sarbatori, nu e usor sa iti lipseasca tare mancarea de acasa, sa ajungi sa visezi cozonac cu lapte si cacao :))) si nu e usor sa iti fie dor de cei dragi.

Daaar, este foarte frumos. Este frumos atunci cand vezi locuri noi, cand cunosti oameni noi si culturi diferite, cand descoperi noi arome, cand faci plaja desi in tara ta e iarna, cand te scalzi in lacuri, cascade, mari si oceane, cand inoti cu rechini balena, broaste testoase, stele de mare sau pesti colorati si este de nedescris atunci cand vezi peisaje ce iti taie respiratia.

Deci, pentru toate astea, merita!

Ne lipsiti voi…dar,

Ramaneti cu noi!

Si nu uitati, faceti ceea ce iubiti si iubiti ceea ce faceti.

Daca vreti sa vedeti cum a inceput aventura noastra, ne gasiti aici.