Palawan – Cea mai frumoasa insula din lume! Partea a II-a – El Nido

7 commandos beach

Scurta introducere

Incepem cu o scurta introducere, sa intram in stare. El Nido este o zona din Nordul insulei Palawan. Mai multe despre cea din urma, v-am spus aici. Este situat in Golful Bacuit si este recunoscut pentru ecosistem si frumusetile naturale.

El Nido este scaldat de doua mari: Marea Sulu in Est si Marea Chinei de Sud in Vest.

El Nido – imprejurimi
Frumusetile din El Nido
Relief vulcanic

Clima

Se disting 2 sezoane: unul uscat, din decembrie pana in mai si unul ploios, din iunie pana in noiembrie.

Temperatura medie anuala este de 30 de grade celsius, cea minima atingand 22 de grade, iar maxima 33.

Drumul pana in El Nido

Din Port Barton, locul acela ca-n povesti despre care v-am mai povestit aici, am luat un van (o dubita) ce ne-a costat 650 pesos de persoana (aprox. 52 lei). Drumul a durat 4 ore, dar peisajul nu te lasa sa te plictisesti. Daca ai rau de transport, sa nu uiti ca niste Cocculine e bine-venit. Eu am luat unul din ora in ora si am ajuns la destinatie fara evenimente nedorite.

Ce am facut aici?

Va spun sincer ca pe noi nu ne-a dat pe spate, ori unde aveam asteptari prea mari…

Din tot Filipinele, in El Nido ne doream cel mai mult sa ajungem.

Statiunea in sine este mica, o parcurgeam in 10 minute cap-coada, aglomerata, super turistica iar plaja este ingusta, plina de terase pe nisip si de vase pentru pescuit si island-hopping-uri pe mare.

In prima zi ne-am cazat si am plecat in inspectie, cum zicem noi. Cand am vazut plaja, ne-am uitat unul la celalalt cu niste fete plouate si am zambit. 🙂 Era un semn non-verbal ca nu vom face plaja aici. E adevarat ca uitasem ca spectaculoase in El Nido sunt island-hopping-urile. Ca urmare, ne-am hotarat sa ii mai dam o sansa. Ne-am intors la hotel si am rezervat pentru a doua zi de dimineata, turul A. Cea mai ok si ieftina varianta am gasit-o prin agentia Alexzus, ne-a costat 800 pesos (64 lei) fara alte taxe.  In alte parti era 1200 pesos + 200 taxe (aprox. 112 lei).

El Nido

Si, da!!! Excursia cu barca pe mare este spectaculoasa si merita osteneala.

Exista 4 variante, de la A la D. Noi am ales-o pe prima si cuprindea: Plaja 7 Commandos, Small Lagoon, Big Lagoon si Secret Lagoon. Am avut inclus pranzul si kit pentru snorkeling.

Prima oprire a fost pe plaja 7 Commandos. Imaginea de ansamblu fu de vis: nisip alb, apa cristalina, palmieri, cateva casute pe post de foisoare si un resort privat, plus cateva stanci ce ieseau din apa.

7 Commandos Beach
Apa cristalina de la Commandos Beach
Padurea Tropicala de la Commandos Beach

Am avut jumatate de ora la dispozitie pentru explorat si pozat dupa care am plecat spre Small Lagoon. Dupa cum ii spune si numele, este o laguna micuta, printre stanci vulcanice si are si o plaja pe masura. Aici am inchiriat un kayac pentru 2 persoane (400 pesos aprox. 32 lei) si a fost o experienta de pus in rama. Peisajul acela pe care il gasesti cand dai un search despre El Nido. Apa turcoaz ce serpuieste printre stancile negre ce mai au si verdeata din loc in loc, creeaza tabloul perfect.

“Portul” de la Small Lagoon
Small Lagoon
Noi 2 si un kayac
Vanzator ambulant

Inainte de urmatoarele doua destinatii, am luat pranzul pe barca si am facut o tura de snorkeling. Mancarea a fost delicioasa si suficienta, cu peste proaspat, fript la fata locului, pui, creveti, legume si fructe si un sos delicios. Si scufundarile ne-au impresionat. Spre deosebire de Port Barton, aici coralii sunt vii, iar printre ei l-am gasit pe Nemo plus alte sute de pestisori viu colorati.

Pranzul de pe barca

Ne-am indreptat apoi spre Secret Lagoon. Era un fel de pestera, iar accesul se face printr-o gaura dintr-o stanca. Apa foarte rece ne-a gonit repede.

Relief specific insulei
Noi 2 si multe stanci

A urmat Big Lagoon unde peisajul este asemanator cu cel al surorii mai mici, dar de alte dimensiuni. Si aici poti inchiria kayac sau poti pleca inot sa te minunezi de peisaj.

Big Lagoon
Peisaj specific insulei Palawan

Ne-am intors pe plaja din El Nido la apusul Soarelui. Eram luati de val la propriu si la figurat.

Apus vazut de pe barca
Plajele

Am stat o saptamana si dupa cum va spuneam, plaja din El Nido nu era tocmai ce ne doream. Deci, am plecat la pas sa cautam altele mai faine. Asa am ajuns la Las Cabanas.  Am gasit o plaja mare, curata, cu palmieri, terase si de unde se poate vedea si Elicopter Island, o insulita chiar in forma de elicopter. Prin zona cea mai mare atractie este Zip-line-ul, o tiroliana intre doua insule.

La pas spre Las Cabanas
Las Cabanas Beach
Las Cabanas

Zilele urmatoare am avut activitati casnice si plimbari prin zona, plus iesiri nocturne la cate o bere.

In penultima zi am inchiriat un scuter cu 350 de pesos (aprox. 28 lei). Am mers la Nacpan Beach pe care chiar o recomandam. E o plaja mare, ca un golf, aerisita, cu paduri de palmieri, cu nisip fin si cu valuri mari, sau cel putin asa am prins noi. Din pacate am avut si o experienta mai putin placuta cu un val imens ce m-a smotocit putin.

Relaxare
Padure de palmieri la Nacpan beach
Nacpan Beach
Stiati ca Filipine este cel mai mare exporator de nuci de cocos din lume?

Am plecat cu buza umflata la propriu si colac peste pupaza cand am ajuns la scuter, aveam pana. Ne-am amintit ca am vazut o vulcanizare in drumul nostru. Totul s-a terminat cu bine si am vazut cu ochii nostri metoda super rustica de a face o pana.

Am facut si un filmulet despre asta pe care il puteti vedea aici.

La vulcanizare
Dupa pana, fericiti si cu buza umflata :))

Am mers apoi la Duli Beach, o plaja deloc turistica, pe cat de mare, pe atat de goala. Aici era un singur resort, cu 3-4 bungalow-uri. E faina, linistita, romantica, perfecta si pentru surf, dar pare undeva la capatul lumii, drumul pana acolo nefiind unul chiar accesibil.

Pe drum spre Duli
Copii jucandu-se pe Duli Beach
Duli Beach
Copii pe Duli Beach
Mancarea

Hmmm…recunosc ca nu imi face placere sa scriu despre asta…Nu avem amintiri prea placute si nici arome ce ne-au ramas intiparite. E greu dupa o luna in Filipine. :))

Tot citisem despre cat de proasta este mancarea filipinezilor, dar nu mi-am facut griji pentru ca noi 2 suntem adaptabili, plus ca avem doar doua-trei feluri de mancare ce nu ne plac.

Am descoperit Pizzeria Altrove pe care nu aveti cum sa o ratati de ajungeti in El Nido. Este pe o strada principala si pe langa asta e coada in permanenta in fata ei. Aici pizza si pastele au gust european. E in jur de 30 de lei portia si merita din plin. E singura amintire culinara placuta din El Nido, ba ar mai fi un falafel in lipie, cu salata si vinete coapte, ce facea furori pe strazi. Aaa…si sa nu uit de minunata combinatie de CARTOFI PRAJITI cu OUA OCHIURI si salata, ce ne-a fost facuta la cerere, desi nu era in meniu. Cred ca se vedea pe fetele noastre ca imploram pentru asa delicatesa. :))

Altrove Pizza & Pasta
Cea mai buna mancare

In rest, am mancat clasicul orez, taitei si peste, toate cu acelasi gust in locuri diferite.

Si inca ceva, mancarea lor arata foarte urat, in meniu predominanad porcul, cu sosuri grase, cu sunca si sorici.

Acestea sunt strict parerile noastre despre de-ale gurii. Am citit de curand o postare in care era laudata mancarea filipineza, a fost singura de altfel. Gusturile nu se discuta. Noi doar ne expunem parerile.

Ce sa va mai spunem?

Merita sa ajungeti in El Nido? Pentru statiunea in sine, clar nu, dar island-hopping-urile, toate cele 4 trasee daca se poate merita bifate!

Si despre oameni, cate putin. Ei ne-au placut, de asta i-am si pozat.

O doamna precupeata
Garzile personale din timpul sejurului
Copii frumosi traind simplu
Oamenii de afaceri din El Nido

Este Palawan cea mai frumoasa insula din lume? Aici ne abtinem. Nu de alta, dar mai avem multe de vazut.

Si pentru incheiere, va rugam sa dati like si share daca v-a placut. Asa ne sustineti si ne incurajati in aventura noastra.

Nu uitati: faceti ceea ce iubiti si iubiti ceea ce faceti!

Ramaneti cu noi!

FarmaTips si LegalTips le gasiti aici.