Hong Kong la pas

Scurta introducere in stare

Hong Kong este o metropola, o regiune autonoma de pe coasta de sud a Republicii Populare Chineze.

Timp de 99 de ani, pana in 1997, a fost sub controlul Marii Britanii. Chiar daca a reintrat in posesia Chinei, are autonomie proprie.

Este considerat unul dintre cele mai mari porturi din lume. Tot aici se afla aeroportul cu cel mai mare trafic din Asia, ale carui piste sunt construite pe mare.

Ca si structura, este format din partea continentala, unde cel mai cunoscut district este Kowloon si partea insulara, din care face parte si Hong Kong (insula).

Complex de zgarie-nori cu peste 100 de etaje
Strada comerciala paralela cu bulevardele mari

Cum am ajuns aici?

Cu avionul. :))

Am avut zbor din Manila, capitala Filipinelor. Zborul pana in Hong Kong a durat 3 ore, iar de la aeroport in oras am mers cu autobuzul. Sunt mai multe variante, dar aceasta a fost cea mai ok pentru noi.

Pentru transportul public exista doua variante: ori platiti suma fixa soferului (nu da rest), ori achizitionati un card Octopus. Poate fi procurat chiar din aeroport. Costa 50 HKD (aprox. 25 lei), acestia fiind sub forma de depozit, bani pe care ii puteti recupera la sfarsitul sejurului. Trebuie sa il mai alimentati cu 100 HKD. Deci toata afacerea duce la 150 HKD (aprox. 75 lei). Poate fi folosit pentru toate mijloacele de transport in comun, plus la Mc si alte magazine.

Taxiul incepe de la 20 HKD apoi taxeaza la km

Unde si cat am stat?

Am fost cazati pentru 5 nopti la un hotelas foarte simpatic si curat din centrul Kowloon-ului. Shinny Inn se numeste, iar camerele super micute nu ne-au surprins. Il recomandam cu drag si daca veti ajunge aici, veti gasi lipite pe pereti pancartele noastre cu Epidemic Travel, lucrate manual de Atelier Caligrafia, special pentru noi. Da, din pacate le-am uitat in sertar, in camera, si am primit de la proprietari un mesaj de multumire pentru amintirea frumoasa pe care le-am lasat-o. :)) Mail-ul era insotit si de imagini.

Pancartele facute de Atelier Caligrafia, uitate la Hotel

Ce am vizitat?

Iuuui! Si ce de am mai vizitat in orasul nostru preferat. Sau cel putin asa ni se pare.

Tinand cont ca l-am facut la pas, am vazut multe in calea noastra.

In prima zi, dupa ce am umblat pe jos multi km sa luam pulsul orasului, spre apusul Soarelui, am ajuns in Gradina Nan Liang. Ahh si ce ne-a mai placut! Nu voiam sa mai plecam. Chiar am promis ca ne vom intoarce acolo.

Ce aer chinezesc, ce templu, ce pagoda, ce cascada, ce lac cu pesti, ce flori si ce liniste. Este locul meu preferat din Hong Kong si nu trebuie ratat. Unde mai pui ca in afara gradinii se inalta zgarie-nori ce parca o pazesc.

Templul din Gradina Nan Liang
Nan Liang Garden
Epidemie de Calatorie in Hong Kong

A doua zi a fost una autentic Hong Kong-oneza. Asta deoarece ne-am petrecut-o in compania unui localnic.

Chris, prietenul nostru, nascut si crescut in Hong Kong, a fost ca un ghid pentru noi. El a vrut sa ne arate atat partea turistica a orasului, cat si pe cea mai putin accesibila.

Ne-am dat intalnire la metrou, la 10 dimineata. Apropos, ne cerem scuze ca nu suntem punctuali. Sfertul academic e prea mic pentru noi. :)) Ne-a dus sa luam micul-dejun. La recomandarea lui am mancat un fel de supa de pui cu paste si sunca presata. Este specific zonei. Stiu ca suna dubios, dar e foarte buna combinatia  si am mai incercat-o si zilele urmatoare.

Micul dejun si totodata prima mancare pe care am gustat-o in Hong Kong

Micul-dejun a durat aproape 2 ore, insotit de deliciosul ceai cu lapte. Intrebarile noastre nu se mai terminau, iar raspunsurile lungi ale lui Chris parca ne hipnotizau. Simteam ca facem parte din peisaj, incercam sa le intelegem cultura, obiceiurile, religia, indeletnicirile.

Am mers apoi la cunoscutul templu Wong Tai Sin. Am vazut multi oameni ce stateau in genunchi si zgaltaiau niste cutii cilindrice in care erau niste betisoare aplatizate, pe fiecare fiind un numar. Am aflat ca ei se roaga in timp ce fac asta si nu trebuie sa se opreasca pana cand nu cade un betisor. Retin numarul de pe el si merg alaturi, unde pentru o taxa de 100 HKD (aprox. 50 lei) primesc interpretarea destinului scris intr-o carte de chineza antica.

Tarabele cu de toate aflate la intrarea Templuluui
Templul Wong Tai Sin
Betele destinului
Dorintele se indeplinesc daca legi ata rosie langa celelalte
Noi si ghidul nostru, Chris

Dupa ce am aflat multe despre religia lor predominant budista, ne-am indreptat cu autobuzul spre Universitatea de Stiinte si Tehnologie din Hong Kong, un fel de Politehnica a lor. Chris a vrut sa ne arate unde a studiat.

Universitatea de Stiinte si Tehnologie din Hong Kong

Dupa ce am mancat numeroase feluri de Dim Sum, Caracatita si alte specialitati chinezesti la cantina campusului, care arata spectaculos, si dupa vreo 4-5 ceainice cu infuzie de iasomie si multa vorba, am mers sa exploram Universitatea.

Cantina Universitatii
Pranz la Universitate
Cateva din felurile de mancare incercate

Am intrat in biblioteca, unde erau studenti ce invatau, citeau, lucrau, iar noi ne plimbam printre ei. Apoi am vazut campusul, piscinele, terenurile. Au chiar si zona pentru gratar, amenajata pe malul apei.

Zona amenajata pentru gratare (nu se vad in poza)

Panorama, cu marea, insulitele si multa verdeata, cu siguranta ii ajuta sa invete mai bine. :))

Panorama si caminele studentilor

A fost o experienta unica, pentru care ii suntem recunoscatori lui Chris. Singuri nu am fi descoperit asta.

Ziua s-a incheiat in Sai Kung, un district al Hong Kong-ului, fara zgarie-nori, ce pare a fi mai degraba un satuc de pescari. Are o faleza plina de terase, care sunt recomandate de Ghidul Michelin, ce servesc fructe de mare proaspete. Aici am vazut cele mai ciudate vietati marine, despre care nu stiam ca exista. Unele dintre ele nu aratau deloc decent.:))

Fructe de mare, sau mai bine zis vietati marine

In locul asta am degustat si cele mai bune dulciuri chinezesti. Yummy!

Ziua urmatoare am fost la Manastirea Po Lin (de calugari budisti) si la Big Buddha. Acestea se afla pe insula Lantau, la 30 de min. cu metroul de Hong Kong, in Ngong Ping, pe un deal. Pana la destinatie, se poate ajunge cu telecabina si costa 145 HKD (aprox. 70 lei) sau cu autobuzul, care este considerabil mai ieftin, 14 HKD (aprox. 7 lei).

Atentie ca in weekend sunt mai scumpe!

Intrarea la Manastirea Po Lin si Marele Budha
Manastirea Po Lin
Alaturi de calugaritele budiste (nu stiam ca exista si femei)

Statuia lui Buddha chiar e mare, dupa cum sugereaza si numele. Are 34 m inaltime, este din bronz si pentru a ajunge la ea trebuie sa urci 268 de trepte.

Big Buddha
Tian Tian Buddha
In jurul statuii lui Budha sunt alte 6 statui ce reprezinta Cele 6 Devas – Simbolurile perfectiunii pentru a ajunge la iluminare

De aici am luat metroul pana la HK Central. Aceasta se afla pe insula Hong Kong, cea mai noua parte a orasului, numai cu zgarie nori, magazine si centre comerciale care de care mai luxoase.

Scena de Craciun in Mall

Am mers cu autobuzul 15 pana la Victoria Peak (aprox. 5 lei). Varful de unde se vede panorama orasului. Imaginea te lasa fara aer, la propriu si la figurat, pentru ca esti la inaltime si bate vantul destul de tare, mai ales noaptea. Privelistea are si un pret, 50 HKD mai exact (aprox. 25 lei).

O parte din vederea de la The Peak
Hong Kong vazut de pe Victoria Peak

Ne-am intors cu velierul pe partea continentala, si desi era 11 noaptea, Iulian a dorit sa mergem in Garden of Stars, sa se pozeze cu amicul sau, Bruce Lee. Apropos, orasul este foarte sigur, noi am umblat chiar pana la 1 noaptea pe strazi.

Bruce Lee si ucenicul sau – Iulian Lee

In ultima zi am poposit in Macau, dar despre Las Vegasul Asiei, va voi povesti intr-o alta postare. Va vom arata cat de spectaculos este cel mai mare cazino din lume, The Venetian.

Cel mai mare cazino din lume – The Venetian Macau

In ultima seara, Chris ne-a scos in oras. A vrut sa plecam profund impresionati. Am mers la un restaurant foarte fain, Imperial Treasure, unde am mancat juma’ de porcusor, orezul lui preferat, o salata delicioasa si nelipsitul ceai de iasomie.

O parte din cina de la Imperial Treasure
Noi si Chris

Siii…seara s-a incheiat la un Sky Bar, Wooloo Mooloo cu o panorama fabuloasa, cu 3 pahare de vin, cu multa vorba si o surpriza delicioasa.

Privelistea de la Wooloo Mooloo
Surpriza Surpriza – Welcome to Hong Kong Lulian & Loana :))
Pe unde ne-am plimbat?

Pe bulevarde, strazi, stradute, alei, parcuri, gradini, piete, mall-uri.

Despre toate astea vom povesti mai mult in curand si vom lasa si imaginile sa vorbeasca de la sine.

Carne proaspata de vanzare
Temple Street – Piata de noapte
Templul Tin Hau
Ce am mancat?

Prea multe, prea bune, prea des, prea am mai vrea. Si aici vreau sa va spun mai mult si sa va arat, dar nu va plictisesc acum.

Aici au luat nastere vafele cu bule
Impresii:

Impresionant! Mai vrem!

Cam astea sunt concluziile. Ne-au placut zgarie norii, pietele de fructe si legume, de flori, de pesti, de pasari, templele, panorama orasului, Universitatea si nu in ultimul rand, gradinile.

Aaa…si ce ne-a mai placut, jocul de lumini ce avea loc in fiecare seara de la ora 20 la 20:30. Le-am vazut din Victoria Harbour.

Victoria Harbour noaptea

Nu prea ne-a placut ca oamenii nu stiau engleza, desi ne asteptam ca toti sa vorbeasca fluent, dar ne-am descurcat. Cu ce am ramas? cu amintiri faine, cu arome de care deja ne este dor, cu un prieten si cu multe informatii despre o cultura pe care ne dorim sa o aprofundam.

Pe curand, Hong Kong!

FarmaTips

Din fericire, aici exista numeroase farmacii, atat traditionale cat si moderne.

Noi avem cate putin din toate la noi, dar va voi spune de ce ati putea avea nevoie, strict pentru Hong Kong.

• Rau de miscareCocculine (chiar e bun) sau Emetostop;
  • Impotriva epuizarii (daca aveti de gand sa mergeti mult pe jos, ca noi) – Magne B6  si Vitamax;
  • Febra musculara – Aspirin Plus C (Bayer);
  • Raceala si gripa – Nurofen raceala si gripa, Parasinus (pentru cei cu sinuzita, sa nu va lipseasca. Este curent pe strazi si vant in port si la Victoria Peak);
  • Dureri in gat Hexoraletten, Decasept, Tantum Verde.
Tratamente antice chinezesti si destul de scumpe

LegalTips

Cetatenii romani nu au nevoie de viza pentru intrarea si sederea in Hong Kong daca scopul calatoriei este:

• turistic, sportiv, scurta sedere sau vizita;
  • perioada de sedere nu este mai mare de 90 de zile;
  • pasaportul trebuie sa fie valabil cu cel putin o luna mai mult decat perioada sederii in Hong Kong.

Cetatenii romani care intentioneaza sa stea o perioada mai mare de 90 de zile sau sa desfasoare alte activitati decat cele mentionate mai sus, sunt obligati sa obtina o viza de sedere.

Ramaneti cu noi pentru a vedea si alte postari din minunatul Hong Kong.

Daca aveti intrebari, sfaturi sau aprecieri, va rugam sa lasati un comentariu mai jos.

Si nu uitati, faceti ceea ce iubiti si iubiti ceea ce faceti!