Prima insula din Filipine – Cebu

Ioana si prietenul ei

Prima insula din Filipine vizitata de noi.

Dupa Manila, a urmat Cebu – prima insula din Filipine vizitata de noi. Am aterizat pe aeroportul Mactan de unde am luat autobuzul spre oras. Calatoria este doar 25 de pesos (2 lei) si dureaza aprox. 1 ora din cauza traficului.

Cebu vazut de sus

Am decis sa nu ne luam cazare pana nu ajungem la fata locului. Am mai avut experiente neplacute in India si tocmai de aceea am zis sa mergem intai sa vedem cum arata. Din pacate pana am ajuns la hotelul dorit, toate camerele s-au ocupat. Ce sa facem mai departe? Am luat Booking si Agoda la puricat, dar nimic nu era pe placul nostru. Ba era prea scump, ba era prea departe. Intr-un final am gasit ceva accesibil si dragut, unde am ajuns cu Uber.

Singurul „obiectiv turistic” din acea seara a fost SM Mall. De cum am intrat ne-a lovit Spiritul Craciunului. Da, se auzeau colinde, erau brazi impodobiti si tot felul de scene de iarna, cu zapada. Nu ne asteptam la asta in luna noiembrie si mai ales ca afara erau 30 de grade. Ne-am integrat repede si am simtit primul dor de casa.

Atmosfera de Craciun
Numarand zilele pana la Craciun

A doua zi in zori am plecat spre Oslob, satucul unde se poate inota cu rechinii balena. Aici am stat doua nopti si am trait o super experienta. Am inotat cu imensitatile acelea si am vazut cascada Tumalog, unde ne-am si scaldat.

Cum am ajuns in Oslob?

Din Cebu am luat autobuzul cu aer conditionat, ca exista si varianta fara, mai ieftina si putin mai rustica, adica toate geamurile sunt deschise si de vrei sa te racoresti, scoti capul. :)) Autobuzul se ia de la South Terminal de langa Elizabeth Mall.

Calatoria dureaza 4 ore si costa 177 pesos de persoana (aprox. 14 lei).  Aaa..are si wi-fi, dar bineinteles ca nu functioneaza.

Oslob este un sat mic de pescari, din sudul insulei Cebu. Locul a devenit cunoscut acum cativa ani datorita rechinilor balena ce isi fac veacul pe acolo.

Iulian, explorand zona

Ce poti face in Oslob?

Hai sa va povestim intai ce am facut noi in Oslob. Cum am ajuns la hotel am avut grija sa rezervam activitatea cu rechinii. Costa 1000 pesos de persoana (taxa impusa de Departamentul de Turism), adica aproximativ 80 lei.

A fost o experienta super super wow sa ne scufundam cu imensitatile alea. Mai exista si varianta doar sa le privesti din barca (500 pesos) sau scuba diving (1500 pesos), dar pentru asta iti trebuie permis.

Am facut chiar si un filmulet ca sa va faceti o idee cum a fost, pe care il gasiti aici.

Ioana si prietenul ei

Toata activitatea a durat in jur de o ora. In aceeasi zi am plecat spre Tumalog Falls. Am oprit un localnic pe strada si l-am rugat sa ne duca pana acolo cu scuterul. A costat 200 pesos (aprox. 16 lei), dus-intors. Cascadele sunt cam la jumatate de ora de mers fata de Oslob. Aici am mai bifat un punct de pe bucket list – “Sa facem baie sub o cascada”.

E foarte tare senzatia. Eu am intrat prima, incurajandu-l si pe Iulian sa nu ramana doar la statutul de fotograf.

De aici se mai pot organiza excursii la Kawasan Falls, cea mai renumita cascada din Cebu, poate chiar din Filipine si tururi in Bohol, celebra insula cu dealurile de ciocolata ce adaposteste si Tarsienii, cele mai mici primate din lume.

O parte din cascada si piscina imensa de la Tumalog
Aloha Resort - Apus in Oslob
Aloha Resort – Apus in Oslob

Moalboal

Tot de aici se mai poate ajunge in Moalboal, un orasel mai aproape de faimoasa cascada. Asta am facut si noi. Am impachetat si am plecat. Am luat primul autobuz, am schimbat la Santander si ne-am urcat in cel via Barilli. Dupa 2 ore si jumate, deja ne cazasem.

A doua zi am inchiriat un scuter cu doar 350 pesos/24h (28 lei) si am plecat la explorat. Dupa juma’ de ora am ajuns la poalele versantului de unde incepe traseul spre Kawasan. E aproape 1 km de mers pe jos si exista si un checkpoint unde se plateste intrarea. Ni s-a parut super cool traseul, pentru ca mergeam de-a lungul raului si ne simteam ca la munte, doar ca brazii erau inlocuiti de palmieri.

Noi 2 si...un scuter
Noi 2 si…un scuter
O cascada micuta in drum spre Kawasan
Cascada Kawasan si noi

Cascada nu ne-a impresionat. Ori aveam noi asteptari prea mari, ori locul era prea turistic si nu ca in poze, ori ne luase deja ochii Tumalog, pe care am urcat-o pe podium inaintea asteia.

Oricum, drumul cu scuterul pana acolo, traseul pe jos, peisajele, adrenalina ca era sa ramanem fara benzina, au facut totul. Unde mai pui ca Iulian a capatat si primul bronz de tractorist (cu maiou). :))

In aceeasi zi, am vazut si apusul de pe White Beach din Moalboal. Plaja nu ne-a dat pe spate, dar apusul, da.

Apus in Moalboal

A treia zi am vrut sa traim ca localnicii. Am plecat pe jos (3-4 km) la piata. Am aflat ca exista multe tipuri de orez, dintre care si orez Lacoste, de firma :))).

Am vazut toate ciudateniile de peste proaspat: Spada, Red Snapper, Calamari imensi, Crabi, Creveti si am aflat ca tonul este cel mai intalnit la ei si printre cel mai ieftin (200 pesos/kg aprox. 16 lei).

Peste spada

Dupa Moalboal ne-am intors in Cebu, in oras, de unde urma sa ne luam zborul catre Boracay.

Am mai avut la dispozitie o seara in care am mers la Crucea lui Magellan, despre care se spune ca este cea cu care i-a crestinat pe filipinezi, Catedrala, si Ayalla Mall. Cel din urma ne-a impresionat. Este ca un mini orasel, cu o curte interioara imensa, in aer liber. Aceasta este partea curata a orasului si singura care, mie personal, mi-a placut.

Crucea lui Magellan
Palmieri si oameni de zapada :))
Sarbatorile vin
Curtea Ayalla Mall
Ayalla Mall

Ce am mancat in Cebu?

Aici inca incercam sa ne adaptam la gusturile asiatice. Am inceput cu multe fructe, mango filipinez fiind considerat cel mai bun din lume, lucru pe care il confirmam. Fructele de mare sunt proaspete si gustoase. Toate felurile de mancare sunt insotite de orez, simplu, cu usturoi sau cu legume si foarte populare mai sunt frigaruile de porc bine condimentate, pe care le-am incercat si noi (primul street-food incercat).

Frigarui si bineinteles, orez
Banana Split
Creveti si baby calamar
Mancare Coreeana - doar 8 lei meniul :D
Mancare Coreeana

Din categoria deserturilor face parte Halo-Halo specificul dulce filipinez. Acesta contine inghetata, jeleuri, apa de cocos si fructe.  Noi am mai incercat si Banana Split, care este delicioasa.

Halo Halo

Si produsele lor de patiserie sunt ieftine, de la 5 pesos (aprox. 0,4 lei) bucata si bunicele.

Concluzie

Si asa, ca sa stiti, noua ne-au placut activitatile din Cebu, nu putem spune ca ne-a cucerit orasul in sine si nici plajele nu ne-au dat pe spate. Ne plac si oamenii, nu sunt agresivi asa cum auzisem si mai ales ne plac copiii filipinezi, cei ce ne saluta si ne zambesc.

Atelier Caligrafia.Scrisori.Invitatii
#EpidemiedecalatorieinCebu

FarmaTips si LegalTips le regasiti aici, in articolul despre Manila.

Voua cum vi s-a parut din ce v-am povestit?